Comunicado 8 desde PalestinaComunicado 8 desde Palestina
Iván Prado, luns 5 de agosto de 2002
A ESPERANZA PALESTINA VIAXA A LOMBOS DUNHA COMETA
Desde que comezou esta segunda intifada, a invasión militar impediu a vida palestina, desde ir ao traballo, asistir ao médico ata simplemente mercar a comida, todo o relativo a unha vida normal volveuse un luxo, e ás veces un imposible, dependentes tan só do antollo das forzas de ocupación que combaten con tanques a unha poboación armada de razón e pedras.
Pero o que os militares non conseguen extirpar deste pobo valoroso son as ganas de rir e de falar, iso puidémolo constatar durante a nosa viaxe, na que nos sorprendemos cada día ante a capacidade que ten a xente palestina para facer broma incluso dos bombardeos, ou dos chekc point, e, sobre todo, o que máis nos conmove é a resposta de alegría e ilusión que demostran os nenos e as nenas, capaces de rir durante toda a actuación e logo cantar cancións sobre o conflicto.
Ramallah, ao igual que centos de vilas palestinas engalánanse dunhas aves multicolor que simbolizan unha clara mensaxe a Sharon. Esta mensaxe está escrita por miles de mans infantís e di: “non nos renderemos”. Coas cores da bandeira palestina ou con debuxos árabes dos futuros loitadores pola independencia, constrúen durante semanas as súas cometas, que se converten nunha nave, nunha ponte a que transitar, cara un futuro mellor.
Os nenos da intifada tamén precisan xogar, e soñar con novos mundos, voar por riba dos helicópteros e as aramadas, e dialogar entre eles, aínda cando os tanques non lles deixan baixar á rúa. Por iso, durante esta época de conflicto e desgracia, os nenos palestinos burlan o toque de queda e fan dunha costume popular, cotada orixinalmente só ao mes de abril, unha arma máis eficaz que as bombas e seguen proxectado a esperanza e a ilusión da vida e da liberdade.
O vento guía a estas cometas cara o ceo, ogallá que a lóxica e os valores humanitarios guíen á comunidade internacional cara o fin dun conflicto sanguinolento e inxusto.
Desde Gaza, e desde hoxe, un palestino máis, Iván Prado.
Iván Prado, luns 5 de agosto de 2002
LA ESPERANZA PALESTINA VIAJA A HOMBROS DE UNA COMETA
Desde que empezó esta segunda Intifada, la invasión militar impidió a la vida palestina desde ir al trabajo, asistir al cine hasta simplemente comprar comida, todo lo relativo a una vida normal se ha vuelto un lujo y a veces un imposible, dependientes tan solo del antojo de las fuerzas de ocupación que combaten con tanques a una población armada de razón y de piedras.
Pero lo que los militares no consiguen estirpar de este pueblo valeroso son las ganas de reír y de hablar, eso lo hemos podido constatar durante nuestro viaje, sorprendiéndonos cada día ante la capacidad que tiene la gente palestina para hacer bromas incluso sobre los bombardeos, o de los Checkpoints, pero sobre todo lo que más nos conmueve es la respuesta de alegría y de ilusión que demuestran los niños y niñas, capaces de reír durante toda la actuación y luego cantar canciones sobre el conflicto.
Ramallah, al igual que cientos de pueblos palestinos se engalanan de unas aves multicolor que simbolizan un claro mensaje para Sharon, este mensaje está escrito por miles de infantiles y dice: no nos rendiremos, con los colores de la bandera palestina o con dibujos árabes de los futuros luchadores por la independencia, construyen durante semnas sus cometas, que se convierten en una nave, en un puente que transitar cara un futuro mejor.
Los niños de la intifada también necesitan ganar, y soñar con nuevos mundos, volar por encima de los helicópteros y las alambradas, y dialogar entre ellos aunque los tanques no les dejen bajar a la calle. Por eso, durante esa época de conflicto y desgracia, los miembros palestinos burlan el toque de queda y hacen de una costumbre popular acotada originalmente al mes de abril, la arma más efectiva que las bombas y la de seguir proyectando la esperanza, y la ilusión de la vida de la libertad.
El viento guía a estas cometas cara el cielo, ojalá que la lógica y los valores humanitarios guíen a la comunidad internacional hacia el final de un conflicto sanguinolento e injusto.
Desde gaza, y desde hoy un palestino más, Iván Prado;