Crónica 6 dos Pallasos en Rebeldía dende Chiapas (Ano 2007)Crónica 6 de los Pallasos en Rebeldía desde Chiapas (Año 2007)
Zanculitos zapatistas
Moitos son os nomes desta xente pero moitos máis son os apodos divertidos e creativos que impoñen á realidade cotiá para non caer na tristura que os aniquile.
Zanculitos e zanculotes son os apodos que naceron no obradoiro de zancudos. Tomando a cancha nun tempo récord temos a toda a xente montando zancos. Incluso o compa D. que non quería subir por medo, acabou armándose de valor e tomando os zancos polos cornos.
Basket ball en zancos e con palicates, acrobacias rebeldes e cancións creadas polo propios compas son as grandes actividades destes días, xunto os malabares e os ensaios de clown.
Se algo achega esta xente como ningunha outra é o entusiasmo e o traballo, os zancos apréndenos en cousa dunha hora, os xogos en media e os malabares en poucos minutos. Teñen unha disposición ao traballo e á aprendizaxe incrible.
Agradecen todo con esforzo e milleiros de risas. Se caen dos zancos rin, se alguén lles da un golpe morren da risa, pasan o día cantando as cancións que inventamos xuntos e calquera cousa é motivo de celebración.
Un non pode deixar de namorarse desta xente que, perseguidos, maltratados e nalgún caso asasinados, en ningún momento responden con odio nin furia: “intentaron matarnos, pero soamente feriron ao compa e alí segue na comunidade, non pasou nada” esa é unha frase destes días.
Nós, mentres, seguimos coa formación dos pallasos convencidos de que neste pobo xurdirá unha fermosa flor de esperanza e tamén de que a risa aquí alcanza un sentido pleno e liberador.
Iván PradoZanculitos zapatistas
Muchos son los nombres de esta gente pero muchos más son los apodos divertidos y creativos que imponen a la realidad cotidiana para no caer en la tristeza que los aniquile.
Zanculitos y zanculotes son los apodos que nacieron en el taller de zancudos. Tomando la cancha en un tiempo récord tenemos la toda la gente montando zancos. Incluso el compa D. que no quería subir por miedo, acabó armándose de valor y tomando los zancos por los cuernos.
Basket ball en zancos y con palicates, acrobacias rebeldes y canciones creadas por los propios compas son las grandes actividades de estos días, junto con los malabares y los ensayos de clown.
Si algo aporta esta gente como ninguna otra es el entusiasmo y el trabajo, los zancos los aprenden en apenas una hora, los juegos en media y los malabares en pocos minutos. Tienen una disposición al trabajo y al aprendizaje increíble.
Agradecen todo con esfuerzo y millares de risas. Si se caen de los zancos s ríen, si alguien les da un golpe se mueren de la risa, pasan el día cantando las canciones que inventamos juntos y cualquier cosa es motivo de celebración.
Uno no puede dejar de enamorarse de esta gente que, perseguidos, maltratados y en algunos casos asesinados, en ningún momento responden con odio ni furia: “intentaron matarnos, pero solamente hirieron al compa y allí sigue en la comunidad, no pasó nada” esa es una frase de estos días.
Nosotros, mientras, seguimos con la formaciónde los payasos convencidos de que en este pueblo surgirá una hermosa flor de esperanza y también de que la risa aquí alcanza un sentido pleno y liberador.
Iván Prado