Crónica 5 dos Pallasos en Rebeldía dende Chiapas (Ano 2007)Crónica 5 de los Pallasos en Rebeldía desde Chiapas (Año 2007)
Nova revolución
Actuar cos compañeiros zapatistas é unha gozada. Por iso, cando chegamos á sexta e última actuación deste tramo da xira, que se detén para que poidamos participar da xornada de encontro das mulleres zapatistas co mundo, no caracol da garrucha, todo se desenvolve entre a festa e a tristura. A festa polo ben que saíu a actuación, a cantidade de risas que conseguimos, a alegría de voltar a unha comunidade realmente fermosa na que de todas as casas de guano e de madeira saen berros de Lokonuk e de Pallasos…, pero tamén a tristeza de saber que nos imos separar destes grandes compañeiros de viaxe.
Nova revolución é unha comunidade sacada dunha película dos bos anos de Hollywod. Era unha finca cafeteira que os compas tomaron no 94 a costa de moita forza e sufrimento, rodeados polos paramilitares e o exército privado do propio finqueiro. Entre as matas de frijol e os plataneiros aparecen restos da mole industrial en forma de mensaxe póstuma do capital que aquí explotaba xentes e terra.
As camionetas enferruxadas fan de improvisado parque de xogos infantís e as oficinas do capataz son a casa común da xente na que fan a misa e mailas asembleas.
Hoxe Lokonuk está na súa salsa, a rapazada persígueo por toda a comunidade e os xogos improvisados dan paso a unha entrevista gravada coas autoridades, que contan para a cámara de Anna e o documental dos pallasos, a dura historia de ocupación e da actual división que sofre a comunidade a mans dos partidos.
Moitas das familias que chegaron aquí viñan escapando da morte segura na comunidade da que os paramilitares os desaloxaron, pero baixo o EZLN atoparon teito e terra. Hoxe, de novo, teñen que prepararse para loitar no seo da súa familia contra o virus da corrupción do capital e os seus lacaios, os partidos. De momento van gañando as risas e a festa. Veremos o que pasa cando mañá marchemos cargando todos os vultos polas veredas, camiño da priista sabanilla.
Aquí deixamos amores e recordos……
Iván PradoNueva revolución
Actuar con los compañeros zapatistas es una gozada. Por eso, cuando llegamos a la sexta y última actuación de este tramo de la gira, que se detiene para que podamos participar de la jornada de encuentro de las mujeres zapatistas con el mundo, en el caracol de la garrucha, todo se desarrolla entre la fiesta y la tristeza. La fiestapor lo bien que ha salido la actuación, la cantidad de risas que conseguimos, la alegría de volver a una comunidad realmente hermosa en la que de todas las casas de guano y de madera salen gritos de Lokonuk y de payasos…, pero también la tristeza de saber que nos vamos a separar de estos grandes compañeros de viaje.
Nueva revolución es una comunidad sacada de una película de los buenos años de Hollywod. Era una finca cafetera que los compas tomaron en el 94 a costa de mucha fuerza y sufrimiento, rodeados por los paramilitares y el ejército privado del propio finquero. Entre las matas de frijol y los plataneros aparecen restos de la mole industrial en forma de mensaje póstumo del capital que aquí explotaba a gentes y tierra.
Las camionetas aherrumbradas hacen de improvisado parque de juegos infantiles y las oficinas del capataz son la casa común de la gente en la que celebran misa y las asambleas.
Hoy Lokonuk está en su salsa, los pequeños y pequeñas lo persiguen por toda la comunidad y los juegos improvisados dan paso a una entrevista grabada con las autoridades que cuentan para la cámara de Anna y el documental de los payasos la dura historia de ocupación y de la actual división que sufre la comunidad a manos de los partidos.
Muchas de las familias que llegaron aquí venían escapando de la muerte segura en la comunidad de la que los paramilitares los desalojaron, pero bajo el EZLN encontraron techo y tierra. Hoy, de nuevo, tienen que prepararse para luchar en el seno de la sua familia contra el virus de la corrupción del capital y sus lacayos, los partidos. De momento van ganando las risas y la fiesta. Veremos qué pasa cuando mañana marchemos cargando todos los bultos por las veredas, camino de la priista sabanilla.
Aquí dejamos amores y recuerdos……
Iván Prado