Comunicado 2 desde Palestina Comunicado 2 desde Palestina
Os obradoiros que tiñamos que impartir en Ramallah suspéndense temporalmente ata novo aviso de levantamento do toque de queda, a entrada nesta cidade é imposible agora mesmo.
Desde que chegamos aquí, os membros da expedición, atopámonos con múltiples problemas para impartir os obradoiros. Por unha banda a dificultade para acceder as distintas zonas, e por outra a imposibilidade de chegar a tempo aos lugares debido á presión e os controis do exército israelí.
Actualmente estamos inmersos nun estado de sitio, baixo un toque de queda arbitrario. Os israelís establecen Checkpoints en todos os lugares, co que se fai moi difícil a saída e a mobilidade dentro de territorio palestino. Vívense momentos de gran tensión ante a inminente posibilidade dun forte atentado.
Os checkpoints representan a forma máis cruel de controlar o tránsito libre, atentando así contra a dignidade do pobo palestino. En moitas ocasións a poboación ten que pasar máis de catro horas, incluso días completos, nos CheckPoints.
A maioría perden o seu traballo, dado que non poden acceder ás cidades nas que traballan.
Onte mesmo, os membros da Caravana vímos como maltrataban e se burlaban dunha anciá nun checkpoint, ou como non deixaban pasar ambulancias. A situación é moi tensa agora mesmo en Xerusalén; Na mente de todos está que Hamás ou algún grupo da Yihad islámica está a preparar un gran atentado en Xerusalén, os israelís teñen medo, e os palestinos pagan as consecuencias, esto é unha espiral do terror.
Iván Prado, martes 30 de xullo de 2002
Los talleres que teníamos que impartir en Ramallah se suspenden temporalmente hasta nuevo aviso de levantamiento del toque de queda, la entrada en esta ciudad es imposible ahora mismo.
Desde que llegamos aquí, los miembros de la expedición, nos encontramos con múltiples problemas para impartir los talleres. Por una parte la dificultad para acceder las distintas zonas, y por otra la imposibilidad de llegar a tiempo a los lugares debido a la presión y los controles del ejército israelí.
Actualmente estamos inmersos en un estado de sitio, bajo un toque de quieta arbitrario. Los israelitas establecen Checkpoints en todos los lugares, con lo que se hace muy difícil la salida y la movilidad dentro de territorio palestino. Se viven momentos de gran tensión ante la posibilidad inminente de un fuerte atentado.
Los checkpoints representan la forma más cruel de controlar el tránsito libre, atentando así contra la dignidad del pueblo palestino. En muchas ocasiones la población tiene que pasar más de cuatro horas, incluso días completos, en los CheckPoints.
La mayoría pierden su trabajo, dado que no pueden acceder a las ciudades en las que trabajan.
Ayer incluso, los miembros de la Caravana vimos cómo maltrataban y se burlaban de una anciana en un checkpoint, o como no dejaban pasar ambulancias. La situación es muy tensa ahora en Jerusalén, en la mente de todos está que Hamás o algún grupo de la Yihad islámica esté preparando un gran atentado en Jerusalén, los israelís tienen miedo, y los palestinos pagan las consecuencias, esto es una espiral de terror.
Iván Prado, martes 30 de julio de 2002