Crónica 1 dos Pallasos en Rebeldía dende Chiapas (ano 2008) Crónica 1 de los Pallasos en Rebeldía desde Chiapas (año 2008)
V CARAVANA DE PALLASOS EN REBELDÍA E II CARAVANA DE SOYAPOS EN BERELDÍA ÁS COMUNIDADES ZAPATISTAS DE CHIAPAS
Chegamos a Roberto Barrios, o V caracol zapatista, e o único que ten unha ponte recén construída polo goberno do estado para explotar turísticamente as fervenzas máis hermosas de Chiapas. Unha ponte nova que xa trouxo turistas e problemas na comunidade.
Chegamos e xa tivemos sesións de abrazos e de maxia de barbinni, recibiunos a xunta de bon goberno e os nosos irmáns, os «soyapas en bereldía», reatopamos á nosa compañeira Andrea que despois de 5 meses en Chiapas é xa máis chiapaneca que os zaraguatos, pero tamén nos recibiron as noticias das ameazas de desaloxo de Choles de Tumbalá, as ordes de búsqueda e captura de compas en San Patricio, os intentos de queima da escola autónoma en Roberto Barrios…
Chiapas é o laboratorio planetario da esquerda alternativa, da democracia real e da palabra que se camiña, pero tamén é sen lugar a dúbidas a probeta cruel do capitalismo globalizador que nestas terras de riqueza natural e culturas milenarias, depreda palmo palmo, corpo a corpo, neste país onde viven os máis pobres do mundo e os máis ricos tamén, cada comunidade é un campo de batalla e cada persona unha trinchera.
Unha carretera asfaltada polas máquinas do goberno é un camiño allanado para as transnacionais do turismo de lujo, unha poboación desaloxada é unha nova industria da cocacola, nada do que aquí acontece é alleo ao mundo, nin casualidade, todo responde a esta confrontación que empezou hai máis de cincocentos anos entre a modernidade xenocida e os pobos que bebían das fontes máis fondas da nai terra.
Esta crónica debería falar do noso primeiro día na nosa casa zapatista, do encontro con pozolito, ben, e demáis familia… pero non, en realidade é unha chamada de ALERTA para toda a xente que lea o inicio da V caravana dos Pallasos en Rebeldía e a II dos soyapas en bereldía: CAMIÑAMOS CARA A DESAPARICIÓN DA HUMANIDADE COMO REALIDADE FEITA DE CORAZÓN E VIDA MÚLTIPLE , E EN CHIAPAS SE DEFINIRÁ BOA PARTE DESTA LOITA FINAL.
Lokonuk, mentras o sub os desperta coa súas frases “se o traballo fíxonos pasar do mono ao humano, a guerra estanos volvendonos do humano ao mono”.V CARAVANA DE PALLASOS EN REBELDÍA Y II CARAVANA DE SOYAPOS EN BERELDÍA A LAS COMUNIDADES ZAPATISTAS DE CHIAPAS
Llegamos a Roberto Barrios, el V caracol zapatista, y único que tiene un puente recién construído por el gobierno del estado para explotar turísticamente las cascadas más hermosas de Chiapas. Un puente nuevo que ya trajo turistas y problemas en la comunidad.
Llegamos y ya tuvimos sesiones de abrazos y magia de Barbinni. Nos recibió la Junta de Buen Gobierno y nuestros hermanos, los soyapas en bereldía, reencontramos a nuestra compañera Andrea que después de cinco meses en Chiapas es ya más chiapaneca que los zaraguatos, pero también nos recibieron las noticias de las amenazas de desalojo de Choles de Tumbalá, las órdenes de búsqueda y captura de compas de San Patricio, los intentos de quema de la escuela autónoma en Roberto Barrios…
Chiapas es el laboratorio planetario de la izquierda alternativa, de la democracia real y de la palabra que camina pero también es, sin lugar a dudas, la probeta cruel del capitalismo globalizador que en estas tierras de riqueza natural y culturas milenarias, depreda palmo a palmo, cuerpo a cuerpo. En este país donde viven los más pobres del mundo y los más ricos también, cada comunidad es un campo de batalla y cada persona una trinchera.
Una carretera asfaltada por las máquinas del gobierno es un camino allanado para las transnacionales del turismo de lujo, una población desalojada es una nueva industria de la cocacola, nada de lo que aquí ocurre es ajeno al mundo, ni casualidad, todo responde a esta confrontación que empezó hace más de quinientos años entre la modernidad genocida y los pueblos que bebían de las fuentes más profundas de la madre tierra.
Esta crónica debería hablar de nuestro primer día en nuestra casa zapatistas, del encuentro con pozolito, bien y demás familia.., pero no, en realidad es una llamada de ALERTA para toda la gente que lea el inicio de la V caravana de los pallasos en rebeldía y la II de los soyapas en bereldía: CAMINAMOS CARA LA DESAPARICIÓN DE LA HUMANIDAD COMO REALIDAD HECHA DE CORAZÓN Y VIDA MÚLTIPLE Y EN CHIAPAS SE DEFINIRÁ BUENA PARTE DE ESTA LUCHA FINAL.
Lokonuk, mientras el sub los despierta con su frase “si el trabajo nos hizo pasar del mono al humano, la guerra nos está volviendo del humano al mono”.