Crónica 9 dos Pallasos en Rebeldía dende Chiapas (Año 2007)Crónica 9 de los Pallasos en Rebeldía desde Chiapas (Año 2007)
Crónica de presos políticos
Despois da mellor función de todas as que fixemos ata o de agora, a 2 horas a pé do V caracol, na comunidade de Santa cruz, unha das máis organizadas das que vimos ata o momento e cun promotor de educación realmente extraordinario, pola súa conciencia e ganas de rir interminables, onte fixemos a función máis política e relevante desta caravana 2007-2008.
En Choles de Tumbala, municipio autónomo do traballo, os compas levan dende o 89 ocupándoo e resistindo. Propietarios legais desde a 1° toma de terra, tiveron que esperar ata o levantamento armado do EZLN para, con compañeiros de moitos rumbos distintos e por orden directa da comandancia, recuperar esas terras que estaban en mans de propietarios ilexítimos que teñen cartos abondos para mercar a xuíces e policías. Pero no 99, os verdadeiros donos, os que primeiro camiñaron estas terras, os pobos que non tiñan máis que dignidade e fame, coa forza da súa loita e os seus corpos, enfrontándose a finqueiros, exércitos privados e diferentes corpos policiais fixéronse de novo co control das terras.
Onte puidemos actuar para esta comunidade que se ve constantemente presionada polos veciños priistas que o mal goberno asentou ao seu arredor e polos finqueiros que, ilexítimamete, queren empregar estas terras que hoxe dan esperanza e millo para pastos e carne de hamburguesa yanki.
Pero tamén tivemos a oportunidade de entrevistar a Rogelio, un preso político que leva fóra da cadea dúas semanas gracias á intervención da sociedade civil internacional, pero sobre todo a costa dos traballos e esforzos da junta de buen gobierno.
Despois de sufrir penalidades durante 40 meses, Rogelio foi liberado sen cargos nin probas contra el. 40 meses pagando mordida nas cadeas a costa de préstamos e endebedamentos que a súa dona e a súa comunidade asumían, para que Rogelio non fora apaleado ou encuado nas cadeas de Chiapas. 40 meses vendo como o acusaban de cousas tan desaqueloutradas como o roubo de 200 galiñas, e todo porque o mal goberno necesitaba un cabeza de turco para asustar as comunidades en loita.
Onte, no número de escapismo que Lokonuk fai cunhas cadeas en forma de esposas para escravos, Rogelio foi un dos voluntarios que me axudaron a saír desa prisión momentánea dos ferros e os candados. Rogelio contou de 10 a 1 en alto animando a toda a súa comunidade para que me acompañaran no intento de romper as cadeas e os valados. Finalmente, coa vontade e a unidade de todos, Lokonuk sae das cadeas e durante un breve intre eu vin que o meu axudante tiña a mirada chorosa. Durante uns minutos, en Choles de Tumbala, fixemos xustiza, máxica, pero xustiza zapatista.
Desde o corazón e á esquerda é posible romper todas as cadeas se unimos esperanza e loita.
Pero aínda quedan moitos presos políticos zapatistas e non zapatistas nas celas de Chiapas e México esperando a eses milleiros de “lokonuks” da sociedade civil dispostas a facer maxia e xustiza que os liberen.
Iván PradoCrónica de presos políticos
Después de la mejor función de todas las que hemos hecho hasta ahora, a 2 horas a pie del V caracol, en la comunidad de Santa cruz, una de las más organizadas de las que hemos visto hasta el momento y con un promotor de educación realmente extraordinario, por su conciencia y ganas de reír interminables, ayer realizamos la función más política y relevante de esta caravana 2007-2008.
En Choles de Tumbala, municipio autónomo del trabajo, los compas llevan desde el 89 ocupándolo y resistiendo. Propietarios legales desde la 1° toma de tierra, tuvieron que esperar hasta el levantamiento armado del EZLN para, con compañeros de muchos rumbos distintos y por orden directa de la comandancia, recuperar esas tierras que estaban en manos de propietarios ilegítimos que tienen dinero suficiente para comprar a jueces y policías. Pero en el 99, los verdaderos dueños, los que primero caminaron estas tierras, los pueblos que no tenían más que dignidad y hambre, con la fuerza de su lucha y sus cuerpos, enfrentándose a finqueros, ejércitos personales y diferentes cuerpos policiales se hicieron de nuevo con el control de las tierras.
Ayer hemos podido actuar para esta comunidad que se ve constantemente presionada por los vecinos priistas que el mal gobierno asentó a su alrededor y por los finqueros que, ilegítimamente, quieren emplear estas tierras que hoy dan esperanza y maíz para pastos y carne de hamburguesa “yanki”.
Pero también tuvimos la oportunidad de entrevistar a Rogelio, un preso político que lleva fuera de la cárcel dos semanas gracias a la intervención de la sociedad civil internacional, pero sobre todo a costa de los trabajos y esfuerzos de la junta de buen gobierno.
Después de sufrir penalidades durante 40 meses, Rogelio fue liberado sin cargos ni pruebas contra él. 40 meses pagando mordida en las cadenas a costa de préstamos y endeudamientos que su esposa y su comunidad asumían, para que Rogelio no había sido apaleado o enculado en las cadenas de Chiapas. 40 meses viendo cómo lo acusaban de cosas tan descabelladas como el robo de 200 gallinas, y todo porque el mal gobierno necesitaba un cabeza de turco para asustar a las comunidades en lucha.
Ayer, en el número de escapismo que Lokonuk hace con unas cadenas en forma de esposas para esclavos, Rogelio fue uno de los voluntarios que me ayudaron a salir de esa prisión momentánea de los hierros y los candados. Rogelio contó de10 a 1 en alto animando a toda su comunidad para que me acompañasen en el intento de romper las cadenas y los muros.
Finalmente, con la voluntad y la unidad de todos, Lokonuk sale de las cadenas y durante un breve rato yo ví que mi ayudante tenía la mirada llorosa. Durante unos minutos, en Choles de Tumbala, hicimos justicia, mágica, pero justicia zapatista.
Desde el corazón y a la izquierda es posible romper todas las cadenas si unimos esperanza y lucha.
Pero aún quedan muchos presos políticos zapatistas y no zapatistas en las celdas de Chiapas y México esperando la esos millares de “lokonuks” de la sociedad civil dispuestas a hacer magia y justicia que los liberen.
Iván Prado