Crónica 2 dos Pallasos en Rebeldía dende Chiapas (ano 2008) Crónica 2 de los Pallasos en Rebeldía desde Chiapas (año 2008)
V CARAVANA DE PALLASOS EN REBELDÍA E II CARAVANA DE SOYAPOS EN BERELDÍA ÁS COMUNIDADES ZAPATISTAS DE CHIAPAS
Os cortes de luz gobernamentais non impediron nin por un minuto romper a forza do primeiro día.
A xunta de bon goberno recíbenos con toda a confianza posible, na xuntanza escóitanse nomes, vense rostros e sobre todo moita risa, estamos en casa e entre amigos, así é que tódolos planes previstos se levan a cabo, dous dias de ensaios e logo a xira.
O grupo de soyapas en bereldía nos primeiros momentos recíbenos con cariño pero tamén con certa timidez; é a súa forma de camiñar. De seguro que pasarán os 10 días de xira rindo, cantando con nós, gastándonos bromas ás veces en chol para que non os entendamos, pero sen parar en ningún momento de entregarnos alegría. Hoxe toca timidez e silencios incómodos…..
Comezamos os ensaios. Todo son nervios e alegrías, lembrar os números de clown non é fácil pero esta xente é currante de veras. Empezamos os ensaios ás 7 da mañá logo de termos comido, seguimos ata a unha, cando toca baño e xantar. Pola tarde outra quenda, incluso pola noite baixo a luz dos faros e no medio da cacha conseguimos manternos nos zancos. É impresionante ver a forza de vontade dos compas. A verdade é que temos un equipo incrible.
Durante o primeiro día dábanse cortes de luz de 3 a 5 min, durante case dúas horas. É o xeito do mal goberno de lembrarlle á comunidades en resistencia que seguen baixo unha guerra de baixa intensidade.
Así nolo platican os compas cos que falamos, dos que algúns son incluso insurxentes que polo baixo nos din que antes eran exército.
As historias da resistencia zapatista son infinitas, pero hoxe estamos a vivir unha delas, realmente fermosa, a de resistir a este xenocidio silencioso coa forza da risa e a palabra do pallaso.
A nova compañía de pallasos zapatistas está chea de artistas. Temos o mellor acróbata do mundo, ao telepredicador máis cómico que nunca coñecín (unha versión clown de cristo hombre) ao malabarista que faría os soños de calquera director de circo e a dous clowns que superan toadas as miñas expectativas.
De seguro esta xira cambiará moitas cousas na vida destes 5 cabaleiros andantes, pero moito máis nas nosas. Estar aquí hoxe nesta caravana e ver cumprido o soño de deixar a semente dos Pallasos en rebeldía en Chiapas.V CARAVANA DE PALLASOS EN REBELDÍA Y II CARAVANA DE SOYAPOS EN BERELDÍA A LAS COMUNIDADES ZAPATISTAS DE CHIAPAS
Los cortes de luz gubernamentales no impidieron ni por un minuto romper la fuerza del primer día.
La junta de buen gobierno nos recibe con toda la confianza posible, en la junta se escuchan nombres, se ven rostros y sobre todo mucha risa, estamos en casa y entre amigos, así es que todos los planes previstos se llevan a cabo, dos días dice de ensayos y luego la gira.
El grupo de soyapas en bereldía en los primeros momentos nos reciben con cariño pero también con cierta timidez; es su forma de caminar. A fe que que pasarán los 10 días de gira riendo, cantando con nosotros, gastándonos bromas a veces en chol para que no los entendamos, pero sin parar en ningún momento de entregarnos alegría. Hoy toca timidez y silencios incómodos…..
Comenzamos los ensayos. Todo son nervios y alegrías, recordar los números de clown no es fácil pero esta gente es currante de verdad. Empezamos los ensayos a las 7 de la mañana después de haber comido, seguimos hasta la una, cuando toca baño y almorzar. Por la tarde otro turno, incluso por la noche bajo la luz de los faros y en medio de la cacha conseguimos mantenernos en los zancos. Es impresionante ver la fuerza de voluntad de los compas. La verdad es que tenemos un equipo increíble.
Durante los primerio día se daban cortes de luz de 3 a 5 min, durante casi dos horas. Es la manera del mal gobierno de recordarles, a la comunidades en resistencia que siguen bajo una guerra de baja intensidad.
Así nos lo platican los compas con los que hablamos, de los que algunos son incluso insurgentes que tirando por lo bajo nos dicen que antes eran ejército.
Las historias de la resistencia zapatista son infinitas, pero hoy estamos viviendo una de ellas, realmente hermosa, la de resistir la este genocidio silencioso con la fuerza de la risa y la palabra del payaso.
La joven compañía de payasos zapatistas está llena de artistas. Tenemos el mejor acróbata del mundo, al telepredicador más cómico que nunca conocí (una versión clown de cristo hombre) al malabarista que haría los sueños de cualquier director de circo y a dos clowns que superan todas mis expectativas.
A fe que esta gira cambiará muchas cosas en la vida de estos 5 caballeros andantes, pero mucho más en las nuestras. Estar aquí hoy en esta caravana y ver cumplido el sueño de dejar la semillade los payasos en rebeldía en Chiapas.