Crónica 5: Palestina Game Over Crónica 5: Palestina Game Over
Todo neste país simula un vídeo xogo, ata o feito de ser país ou non.
Hai kibutz israelís protexidos por torretas militares vixiando todo o día para que os campesiños locais non se acheguen ao auga, aos camiños, á súa propia terra.
Mentres tanto o exército ataca o Teatro da Liberdade (Freedom Theatre) en Jenín, fundado por unha muller Israelí casada cun palestino, meses despois de que Giuliano, fillo da fundadora, fóra asasinado en estrañas circunstancias (presuntamente a mans dun extremista islámico), todo nesta parte do mundo referencia a unha película de espías e de estratexias.
Mentres tanto, a vida transcorre entre checkpoints móbiles, checkpoints mastodónticos a modo de peaxe de autoestrada europea, checkpoints que recordan cárceres, e checkpoints Kafkianos, como o que hai na cidade vella de Xerusalén para impedir que millóns de palestinos musulmáns poidan ir rezar á mesquita máis importante do islam, aínda que vivan a uns poucos quilómetros de distancia.
Hai muros de formigón e aramados que recordan as peores páxinas da recente historia europea, asentamentos ilegais sustentados en tanques e a Toráh, diplomáticos cribados polo exército israelí e diplomáticos expulsado, diplomáticos que queren un palestina libre e diplomáticos que traballan para o MOSAD, festivais culturais que recordan a Europa e festas árabes que nos remontan séculos atrás.
Palestina é un mosaico de inxustizas e belezas, un poema antigo onde os heroes enfróntase con pedras a helicópteros apaches e o futuro depende dunha axenda descoñecida da sociedade civil internacional.
E en setembro quizais a ONU recoñeza a este país como un estado, ou non, ou simplemente fágano por enésima vez os países árabes, ¿para qué?
Pero para que a ninguén se lle esqueza quen goberna estes rumbos e parte da economía mundial, Israel atacou un teatro e segue expulsando cooperantes.
Será que o poder da bota militar non quere ollos que lles mostren a súa crueldade nin cultura que se enfronte ao terror.
En setembro, con ocupación ou sen ela, con declaración de Palestina como estado ou sen ela, o Festiclown invadirá, prazas, teatros e rúas con pallasadas de esperanza e rebeldía.
Este é o noso traballo, sementar futuro desalambrando corazóns
Iván prado, 28 de xullo, atravesando a pé o checkpoint de Qalandia, mentres ve como encarceran a dous mozos.
Todo en este país simula un video juego, incluso el hecho de ser país o no.
Hay kibutz israelíes protegidos por torretas militares vigilando todo el día para que los campesinos locales no se acerquen al agua, a los caminos, a su propia tierra.
Mientras tanto el ejército ataca el Teatro de la Libertad (Freedom Theatre) en Jenín, fundado por una mujer Israelí casada con un palestino, meses después de que Giuliano, hijo de la fundadora, fuera asesinado en extrañas circunstancias (presuntamente a manos de un extremista islámico), todo en esta parte del mundo referencia a una película de espías y de estrategias.
Mientras tanto, la vida transcurre entre checkpoints móviles, checkpoints mastodónticos a modo de peaje de autopista europea, checkpoints que recuerdan cárceles, y checkpoints Kafkianos, como el que hay en la ciudad vieja de Jerusalén para impedir que millones de palestinos musulmanes puedan ir a rezar a la mezquita más importante del islam, aunque vivan a unos pocos kilómetros de distancia.
Hay muros de hormigón y alambradas que recuerdan las peores páginas de la reciente historia europea, asentamientos ilegales sustentados en tanques y la Toráh, diplomáticos acribillados por el ejército israelí y diplomáticos expulsado, diplomáticos que quieren un palestina libre y diplomáticos que trabajan para el MOSAD, festivales culturales que recuerdan a Europa y fiestas árabes que nos remontan siglos atrás.
Palestina es un mosaico de injusticias y bellezas, un poema antiguo donde los héroes se enfrenta con piedras a helicópteros apaches y el futuro depende de una agenda desconocida de la sociedad civil internacional.
Y en septiembre quizás la ONU reconozca a este país como un estado, o no, o simplemente lo hagan por enésima vez los países árabes, ¿para que?…
Pero para que a nadie se le olvide quien gobierna estos rumbos y parte de la economía mundial, Israel ha atacado un teatro y sigue expulsando cooperantes.
Será que el poder de la bota militar no quiere ojos que les muestren su crueldad ni cultura que se enfrente al terror.
En septiembre, con ocupación o sin ella, con declaración de Palestina como estado o sin ella, el Festiclown invadirá, plazas, teatros y calles con payasadas de esperanza y rebeldía.
Este es nuestro trabajo, sembrar futuro desalambrando corazones
Iván prado, 28 de julio, atravesando a pie el checkpoint de Qalandia, mientras ve como encarcelan a dos jóvenes.