Crónica 14 dos Pallasos en Rebeldía dende Chiapas (Ano 2004)Crónica 14 de los Pallasos en Rebeldía desde Chiapas (Ano 2004)
14 de xaneiro. Roberto Barrios: Plataforma de Lanzamento
Margarita, a nosa maleta vermella, protagonista de mil aventuras polos carreiros selváticos de Chiapas, vai ben chea de cousas de teatro e feridas da guerra dos pallasos de Galicia, pero os nosos corazóns van cheos dunha sustancia altamente nuclear. A motivación rebelde que deixou en nós a última xuntanza que fixemos coa Xunta do Bon Goberno e o Comité Clandestino Revolucionario Indíxena fixo masa coa ilusión que nos floreceu tras 15 días de convivencia nas comunidades en resitencia, e acabou sintentizándose de xeito explosivo coa esperanza terca e inflexible de que outro mundo é posible, facendo de Roberto Barrios unha plataforma espacial e da nosa xira unha viaxe sen retorno.
O camiño da resistencia prendeu en nós e dende xa quedou constituido o grupo dos “Pallasos en Rebeldía”: Organización para a difusión dos valores revolucionarios desde o Clown.
O Discuso político e tenro que os sete encarapuchados verqueron na asemblea anticapitalista que tivo lugar na Casa do Bon Goberno (e que só nos tiña a nós como depositarios da sua palabra) foi un encontro entre Emiliano Zapata, Carlos Castaneda e os barbudos do Moncada.
Ademais de agradecernos o noso traballo, e de aprobar a nosa proposta de crear unha escola de Pallasos Zapatista no V Caracol “que Fala para Todos”, os Comandantes deron boa conta dos proxectos que actualmente están a cimentar a Autonomia Indixena: A Saúde e a Educación, cun modelo de autoxestion e ideario revolucionario sen parangón na historia dos movementos indíxenas en America Latina.
Volveremos para setembro, pero en realidade non marchamos, non sabemos como marchar, como se abandona a utopía que camiña, como desprenderse de tantas caras e tantos ollos que alumean un novo mundo desde a dignidade e o compromiso, quen pode deixar Chiapas se xogou con Pascual, coñeceu a Landi, falou con Don Xaime, acompañou a Cristóbal, perdeu a voleibol cos maias e comeu frijoles cos insurxentes que levan 25 anos de loita armada no lume e a verdade.
Subiremos ao avión, pero non marcharemos, xa non, desta volta faremos camiño conxunto, ainda que pisemos o chan de terra distintas.
Compartimos o mesmo latir da historia, aquela que medra dende abaixo para derrubar os poderosos e abrir as novas avenidas.
Non imos perder, non podemos perder, como imos perder se somos un exército de soñadores.
Iván Prado, 14 de xaneiro de 2005
14 de enero. Roberto Barrios: Plataforma de Lanzamiento
Margarita, nuestra maleta roja, protagonista de mil aventuras por caminos selváticos de Chiapas, va llena de cosas de teatro y heridas de la guerra de los payasos de Galicia, pero nuestros corazones van llenos de una sustancia altamente nuclear. La motivación rebelde que ha dejado en nosotros la última reunión que hemos tenido con la Junta del Buen Gobierno y el Comité Clandestino Revolucionario Indígena hizo masa con la ilusión que ha florecido tras 15 días de convivencia en las comunidades en resistencia, y ha terminado por sintetizar de forma explosiva con la esperanza terca e inflexible de que otro mundo es posible, haciendo de Roberto Barrios una plataforma espacial, de nuestra Gira un viaje sin retorno.
El camino de la resistencia ha germinado en nosotros y desde ya está constituido el grupo de “Los Pallasos en Rebeldía”: Organización para la difusión de los valores revolucionarios desde el Clown.
El discurso político y tierno que los siete encapuchados vertieron en la asamblea anticapitalista que tuvo lugar en la casa del Buen Gobierno (y que solamente nos tenía a nosotros como depositarios de su palabra) fue un encuentro entre Emiliano Zapata, Carlos Castaneda y los Barbudos del Moncada.
Además de agradecernos nuestro trabajo, y de aprobar nuestra propuesta de crear una Escuela de Payasos Zapatista en el V Caracol “que Habla para Todos”, los Comandantes han dado buena cuenta de los proyectos que actualmente están cimentando la autonomía indígena: la Salud y la Educación, con un modelo de autogestión e ideario revolucionario sin parangón en la historia de los movimientos indígenas de América Latina.
Volvemos en Septiembre, pero en realidad no nos fuimos, no sabemos cómo irnos, cómo se abandona la utopía que camina, cómo desprenderse de tantas caras y tantos ojos que alumbran un nuevo mundo desde la dignidad y el compromiso, quién pude dejar Chiapas si ha jugado con Pascual, ha conocido a Landi, ha hablado con Don Jaime, ha acompañado a Cristóbal, ha perdido al voleibol con los mayas y ha comido frijoles con los insurgentes que llevan 25 años de guerrilla armada con el fuego y la verdad.
Subiremos al avión, pero no marcharemos, ya no, esta vez haremos camino conjunto, aunque pisemos suelo de tierras distintas.
Compartimos el mismo latido de la historia, aquella que crece desde abajo para derrumbar a los poderosos y abrir nuevas avenidas.
No vamos a perder, no podemos perder, cómo vamos perder si somos un ejército de soñadores.
Iván Prado, 14 de xaneiro de 2005