Crónica 7 dende Chiapas (ano 2009-2010) Crónica 7 desde Chiapas (año 2009-2010)
Crónica de Urinarios que falan (2ªparte)
Non cito a ninguén porque a todos cito.
Ensaio e erro ou algo así, ensaio ou crónica ou ida de pota ou…
Vou tomar café. Fágoo unhas 8 veces por sesión do seminario; polo café, pero sobre todo polos compas que nolo regalan xunto a panecitos. É a bomba: non cobran o seminario, montan todo e encima regálannos panecillos e café. Jajajaja! Isto é Chiapas. Total, que ma paso ouriñando e facendo chistes na cafetería monocafeínica.
Mentres espero a afundir o meu panecillo no café, ese vólvese e descubro que ten ollos e boca, tipo debuxos animados polacos feitos de plastilina:
– Oe, o meu cuate, que ti me vas a manduquear, pero mentres escoita a miña tese titulada: A nova prisión, a pena e a estepa, e de subtítulo o medo fillo do control ou albercas de auga chapoteada, que che parece??
– Bo, xa empezamos – dígome eu. Un pelicano e agora o panecillo, será que se me sobe a cafeína a falta de viño ou cervexa nos dous últimos meses. Nin lle contesto; afúndoo no café e pa dentro. Entón pasa o irremediable. Teño a voz metida dentro, é máis, móvelleme o estómago mentres escoito:
– Pastorear o medo e as barras de pan, como metáfora do control e a dependencia; se xa non facemos o bolo de pan coas nosas mans nin temos a liberdade de dar forma ao que producimos, entón que nos queda senón esperar a que chegue o panadeiro oficial á nosa porta?
– Uy, uy, uy… -dígome- se empezamos coas metáforas -barriguiles- onde vou acabar- Mellor me tomo todo o café a ver se o afogo; pero no mesmo momento que levanto o vaso o café adopta a forma dunha cara riseira que empeza:
– Pero non diga nada, que os que pastorean non saben que o trigo cheira diferente antes da recollida e os que fiscalizan o noso desexo descoñecen a calor que vibra nun abrazo en metade da tundra da globalización. Os que intentan gobernar a nova prisión chamada Sistema Mundo non intúen o poder nuclear que asiches á moral, a forza creadora que participa da dignidade humana, a sanación global que encerra a ética do comunitario.
Bo, era o que me faltaba, agora un café hippy. Déixoo de volta no mostrador e vou correndo á letrina a ver se nun exercicio de intestinal líbrome das novas voces gastronómicas.
Síntome na cunca e é o papel hixiénico que segue coa charla. Total que me relaxo e réndome ante tan perversa persecución:
– Cando a razón por si soa demóstrase incapaz de levarnos ata a felicidade global, só nos queda a conciencia múltiple do pracer. Ou non? -pregúntame.
– Mira, colega -dígolle así para intimidar- eu xa non se se estou para conciencia ou para bacallao á grella, pero pracer, pracer… -e fago o uso normal que un debe facer de devandito elemento hixiénico, pero ao tirar da cadea escoito ao auga dicirme:
– Todo vive, todo ten corazón e o todo se rexe por leis superiores ao mercado e ao estado, para que seguir cargando mochilas cheas de medos e exigenciasssssss…
– Mira, acabouse, se un anaco de pan pode facer unha tese eu tamén lle grito ao baño, ao señor que me cruzo ao saír do wc e ao vaso de café que me espera aínda no mostrador. A miña tese-achega-relatorio é bastante sintáctica, sintética, cotáctica e sinética. 4 palabras: O CAPITALISMO NON SERVE
PD: Off micro ou de cando charlamos nos urinarios: transformar a solidariedade en fraternidad, deixar de apoiar para empezar a compartir, de ser un nós-eles para conformar un nós múltiple, quizais sexa a alternativa que máis gusto me dá.
Crónica de Urinarios que hablan (2ªparte)
No cito a nadie porque a todos cito.
Ensayo y error o algo así, ensayo o crónica o ida de olla o…
Voy a tomar café. Lo hago unas 8 veces por sesión del seminario; por el café, pero sobre todo por los compas que nos lo regalan junto a panecitos. Es la bomba: no cobran el seminario, montan todo y encima nos regalan panecillos y café. Jajajaja! Esto es Chiapas. Total, que me la paso orinando y haciendo chistes en la cafetería monocafeínica.
Mientras espero a hundir mi panecillo en el café, ese se vuelve y descubro que tiene ojos y boca, tipo dibujos animados polacos hechos de plastilina:
− Oye, mi cuate, que tú me vas a manduquear, pero mientras escucha mi tesis titulada: La nueva prisión, la pena y la estepa, y de subtítulo el miedo hijo del control o albercas de agua chapoteada, ¿qué te parece?−
− Bueno, ya empezamos − me digo yo. Un pelícano y ahora el panecillo, ¿será que se me sube la cafeína a falta de vino o cerveza en los dos últimos meses? Ni le contesto; lo hundo en el café y pa dentro. Entonces pasa lo irremediable. Tengo la voz metida dentro, es más, se me mueve el estómago mientras escucho:
− Pastorear el miedo y las barras de pan, como metáfora del control y la dependencia; si ya no hacemos el bollo de pan con nuestras manos ni tenemos la libertad de dar forma a lo que producimos, entonces ¿qué nos queda sino esperar a que llegue el panadero oficial a nuestra puerta?
− Uy, uy, uy… -me digo- si empezamos con las metáforas “barriguiles” ¿dónde voy a acabar? Mejor me tomo todo el café a ver si lo ahogo; pero en el mismo momento que levanto el vaso el café adopta la forma de una cara sonriente que empieza:
− Pero no diga nada, que los que pastorean no saben que el trigo huele diferente antes de la recogida y los que fiscalizan nuestro deseo desconocen el calor que vibra en un abrazo en mitad de la tundra de la globalización. Los que intentan gobernar la nueva prisión llamada Sistema Mundo no intuyen el poder nuclear que asiste a la moral, la fuerza creadora que participa de la dignidad humana, la sanación global que encierra la ética de lo comunitario.
Bueno, era lo que me faltaba, ahora un café hippy. Lo dejo de vuelta en el mostrador y voy corriendo a la letrina a ver si en un ejercicio de intestinal me libro de las nuevas voces gastronómicas.
Me siento en la taza y es el papel higiénico que sigue con la charla. Total que me relajo y me rindo ante tan perversa persecución:
− Cuando la razón por sí sola se demuestra incapaz de llevarnos hasta la felicidad global, sólo nos queda la conciencia múltiple del placer. ¿O no? -me pregunta.
− Mira, colega -le digo así para intimidar- yo ya no sé si estoy para conciencia o para bacallao á grella, pero placer, placer… -y hago el uso normal que uno debe hacer de dicho elemento higiénico, pero al tirar de la cadena escucho al agua decirme:
− Todo vive, todo tiene corazón y el todo se rige por leyes superiores al mercado y al estado, para qué seguir cargando mochilas llenas de miedos y exigenciasssssss…
− Mira, se acabó, si un trozo de pan puede hacer una tesis yo también -le grito al baño, al señor que me cruzo al salir del wc y al vaso de café que me espera todavía en el mostrador. − Mi tesis-aportación-ponencia es bastante sintáctica, sintética, cotáctica y sinética. 4 palabras: EL CAPITALISMO NO SIRVE
PD: Off micro o de cuando charlamos en los urinarios: transformar la solidaridad en fraternidad, dejar de apoyar para empezar a compartir, de ser un nosotros-ellos para conformar un nosotras múltiple, quizás sea la alternativa que más gusto me da.
ZAPATISMO O GRIPE
LOKONUK, un panecillo, un trozo de papel higiénico, la cisterna y el vaso.
San Cristóbal de las Casas, 2 de enero de 2010