Séptima crónica de Iván Prado dende ChiapasSéptima crónica de Iván Prado desde Chiapas
Traballar con rapaces e rapazas de 12 anos en territorio zapatista non ten nada que ver con facelo na Galicia post-Fraga. Se nos Campactiva -colonias para rapazada sen recursos económicos nin sociais que facemos en Coperactiva Cultural- os conflitos nacían por se fumaban “maría” ás agochadas, aquí o maior problema é se teñen pena (vergoña) de facer clown. Nós, aló, tiñamos que vixiar que na noite non andasen a escapar dos cuartos. Aquí eles e elas encárganse de erguerse en turnos dunha hora para ir facer garda a un lugar oscuro e frío do caracol por se atacan os paramilitares.
Esta noite unha chuvia interminable ameaza con sacarnos a todos de aquí flotando. Mentres a maioría descansa, tres rapazas de entre 10 e 12 anos están nun refuxio minúsculo ao pé dun outeiro facendo garda. Así é esta loita, igualitaria e fodidamente real. Aquí non hai escenarios de cartón pedra nin personaxes da grande pantalla. Todo o que vemos é real como o vento que nos está a deixar as cousas de teatro e a alma empapada. Tan real como o Candelario -10 anos- de pouco máis dun metro subido nuns zancos do mesmo tamaño ca el -por certo, non nos sorprendeu velo cun machete, na madrugada, facendo o relevo masculino da garda-, ou como os fusiles de madeira que nestes días proliferan no caracol.
A secundaria zapatista, posiblemente chea de deficiencias e dalgún que outro desaxuste é un modelo realmente alternativo de educación. Os formadores son indíxenas, os coordinadores tamén. As materias saen duna mestura entre leccións revolucionarias e sistemas importados dos pedagogos da UNAM, e durante tres anos seméntase luz e ganas de loitar pola dignidade de pequenos e pequenas que ao seu regreso á comunidade esparcirán coñecemento e realidade, unha nova realidade.
Así se constrúe esta revolta desde abaixo e á esquerda, por iso non importa que non deixe de chover ou que faga frío. Eses rapaces e rapazas están facendo garda dun futuro mellor.
Trabajar con chavales y chavalas de 12 años en territorio zapatista no tiene nada que ver con hacerlo en la Galicia post-Fraga. Si en los Campactiva (colonias para chicas y chicos sin recursos económicos ni sociales que hacemos en Coperactiva Cultural) los conflictos nacían por si fumaban “maría” a escondidas, aquí el mayor problema es si tienen pena (vergüenza) de hacer clown. Nosotros, allá, teníamos que vigilar que en la noche no se escapasen de los cuartos. Aquí ellos y ellas se encargan de levantarse en turnos de una hora para ir a hacer guardia a un lugar oscuro y frío del caracol por si atacan los paramilitares.
Esta noche una lluvia interminable amenaza con sacarnos a todos de aquí flotando. Mientras la mayoría descansa, tres chavalas de entre 10 y 12 años están en un refugio minúsculo al pie de un cerro haciendo guardia. Así es esta lucha, igualitaria y jodidamente real. Aquí no hay escenarios de cartón piedra ni personajes de la gran pantalla. Todo lo que vemos es real como el viento que nos está dejando las cosasde teatro y el alma empapada. Tan real como el Candelario -10 años- de poco más de un metro subido en unos zancos del mismo tamaño que él -por cierto, no nos sorprendió verlo con un machete, en la madrugada, haciendo el relieve masculino de la guardia-, o como los fusiles de madera que en estos días proliferan en el caracol.
La secundaria zapatista, posiblemente llena de deficiencias y de algún que otro desajuste es un modelo realmente alternativo de educación. Los formadores son indígenas, los coordinadores también. Las materias salen de una mezcla entre lecciones revolucionarias y sistemas importados de los pedagogos de la UNAM, y durante tres años se siembra luz y ganas de luchar por la dignidad de pequeños y pequeñas que a su regreso a la comunidad esparcirán conocimiento y realidad, una nueva realidad.
Así se construye esta revuelta desde abajo y a la izquierda, por eso no importa que no deje de llover o que haga frío. Esos chavales y chavalas están haciendo guardia de un futuro mejor.